Vill du på ett enkelt sätt skapa ett gemensamt skriv dokument? Då måste jag presentera dig för MeetingWords.
MeetingWords är ett lätt sätt att skapa gemensamma dokument för dig och dina kollegor eller som ett bra redskap när eleverna ska skriva grupparbeten. Dokumentet uppdateras kontinuerligt vilket gör att du kan se direkt på skärmen när de andra deltagarna skriver. Alla har en egen färg så det är lätt att se vem det är som skriver. I timeslider kan du se när, hur och av vem dokumentet har ändrats. Har du frågor kring arbetet som du inte vill ska finnas med i dokumentet kan du enkelt föra en diskussion i chatten.
Om du tidigare arbetat med att skriva i ett dokument som sedan mejlats runt till dina kollegor kommer MeetingWords vara väldigt tidssparande eftersom det skapas ett levande dokument där alla har möjlighet att lägga till och ändra. Den enda nackdelen som jag kan se är att det kan vara svårt att exportera dokumentet då det inte går att spara som en Word-fil, men du kan spara som en anteckning och sedan klistra över i ett Word-dokument.
Du delar med dig av den unika adress som skapas och du kan bjuda in hur många som helst (kom ihåg att spara adressen även för din egen skull). Ingen registrering krävs så det är bara att sätta igång att skriva.
Överlag ett mycket bra verktyg som är enkelt att använda, tidssparande och gratis!
Berätta vad du tänker när du läser denna post...
och om du vill att din bild ska synas till din kommentar, skaffa dig en gravatar!
Vad ser du fram emot mest på Lärande för Framtiden konferensen?
Antal röstare: 5